måndag 12 januari 2015

Janssons frestelse LCHF, och kalas

Om jag börjar bakifrån med kalaset i går kväll.
Eller som vi var bjuden till julgransplundring för vuxna ❤️
Vi skulle ha med en varsin julklapp för vi skulle ha en julklapps lek.

Först fick en supergod trerätters middag.
Sen hade vi leken, både Jakob och jag kammade noll.

Men sen hade vi en annan lek med tärning " tiotusenleken" där vann vi båda två FAST ingen av oss två kunde den!




Här ser du våra vinster .
Vi gick hem i snöyra några kilometer.
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Här kommer en bra blogg , hon som driver den heter Birgitta Höglund.
Hon har väldigt många bra LCHF recept på många smarriga mat och bröd recept.
Här kommer hennes blogg
birgittahoglundsmat.wordpress.com

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Jag gjorde i helgen en riktigt god JANSSONS FRESTELSE
1 kg kålrot
1 gul lök
1 burk anjovis
2 dl vispgrädde
tunna skivor med smör
salt, peppar
ugnsvärme 175 grader
Börja med att skala kålroten, skär den i stavar eller skivor
Koka dom i lättsaltat vatten i ca 10 min
ta upp dom och låt rinna av
Skala och skiva löken stek dom i smör.
Varva kålen, löken, anjovis i en gratängform
Kålen längst upp.
Krydda
Häll spadet över tillsammans med grädde
Hyvla smör över, strö på glutenfri ströbröd

Grädda i ca 1,5 tim
Jag har mer och mer börjat äta LCHF baserat mat,
känner att jag mår väldigt bra av den, äter så lite som möjligt av ris ,pasta, potatis
mjöl blir det inte mycket av alls.
Min mage mår bra av den här kosten.
Som du ser är jag inte strikt LCHf :are
Men jag ser ju att jag mår bättre av den här kosten, så jag kommer absolut att äta det här så länge jag mår bra!
 
Vi har haft väldigt kallt här i Jämtland nu ett tag, vilket jag inte alls gillar:
Jag får mer värk i min kropp, min kropp tycker om värmen..
Jag har ju tidigare talat om att jag har "Bakat ihop" en resa till lite bättre klimat.
Att jag har "bakat ihop" menar jag att jag har sålt rullrån som jag har bakat.
 
Ha det nu så gott
KRAM // Nettan
 
 
 
 
 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar