tisdag 19 juni 2012

Orkidéer och fågelungar

Vi har varit och tittat på vackra orkidéer som vi har
här i närheten.


Här ser du Guckusko, som du förstår är den fridlyst.
Visst är den vacker.
Dom växer på en gammal sjöbotten, som är
väldigt kalkrik.
Kanske det är därför de växer så bra där?


Den här kallas för flugorkidé, du ser väl
varför den kallas så.
Den liknar en fluga..

Här är också en flugorkidé, från en annan vinkel.

Här är också en Orkidé, som jag inte vet namnet på?
Kanske du vet det??


Jag är med i en tävling, där det är fina priser.
Skulle GÄRNA vilja vinna ett av de priserna.
Men då MÅSTE du vara med och rösta fram min fågelunge


Den här fågelungen tog jag ifjol, det är en
svart/vit flugsnappare.
Om du trycker på länken nedanför,
kommer du in så du kan RÖSTA.

Du får rösta en gång/ dag.


Jag TACKAR allra mjukast för din röst,
och så hoppas jag naturligtvis att jag får en fin vinst.
Jag lever på hoppet.
Om man inte chansar, vinner man inget.

Ha det gott, mina vänner.
Kram // Nettan










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar