onsdag 5 mars 2014

Bananplättar på mitt vis

Gjorde till lunch i dag bananplättar.
Så gott!
Bananplättar på mitt vis.
2 port:
Mosa 1 banan
2 ägg
1 msk fiberhusk
2msk kokosmjöl ( som jag krossat själv)
1 tsk vaniljpulver
0,5 dl grädde.
Låt stå och svälla en stund.
Stek och ät med bär ❤️😍

Om du tycker att smeten är för tjock?
Kan du ta i ett ägg till.
Smaklig måltid.
******************************************


Våren är på gång även här i Jämtland !
Vi hör hur fåglarna kvittrar så fint.
Det finns dom som sett tussilago här.
Inte jag, men ändå..

Den här bilden är från i fjol, vi hade webbkamera i två av våra holkar.
Det blir så i år också.

Ha det nu så gott!
Och du, lev väl!
Kram // Nettan


1 kommentar:

  1. Bananplättar? Undrar om jag kan äta det... reagerar ju på banan med kolik. Borde testa kanske....

    Våren är här sägs det. Sett rödhaken, koltrasten och hört tofsvipan, så det kan ju stämma...
    ute regnar det. Inne är det är varmt och gott.
    Ha en fin dag nu.
    kram Synnöve.

    SvaraRadera