måndag 9 januari 2012

Härlig frukost och lunch

Så gott med frukost, men först kaffe med ett smörgåsrån och ost på morgon,
så man vaknar.
Äter frukost efter ca 1 timme.
Då kan det bli så här gott!


Här ser du skinka med legymsallad, jag hade överbliven skinka
från julen, köpte förresten mer efter helgerna och frös in!
Det var ju bra pris på den då.
Legymsalladen gör du så här:
För 4 personer:
1/2 blomkålshuvud
1 dl frysta ärter
1 dl gräddfil
1/2 dl majonäs
1-2 msk senap
salt o peppar.

Enligt vad som sägs så är det fullmåne i kväll.
Men jag var ut med kameran i går kväll, eftersom
det var ganska klart ute då.
Tog då bilder på månen.


Visst är det vackert med månen som lyser där
på himlen!
En del får svårt att sova när det är fullmåne.
För min del tror jag inte så mycket på det,
eftersom hag sover ganska så dåligt ändå.
Just inatt sov jag väldigt bra...


Ha det nu så gott alla!
Och lev väl // Nettan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar