tisdag 21 februari 2012

Minisemlor a´la GI

Varför inte baka minisemlor à la GI?
50gram smör
2,5 dl mjölk
25 gram jäst
0,5 burk Kesella
... 1 krm salt
2 tsk kardemumma
1 dll fruktsocker
ca 8 dl siktat dinkelmjöl
Pensling: 1 ägg
Mandelmassa:
3 dl mandelmjöl
1 dl sukrin
0,5 dl vatten
Grädde

Här sitter Mamma och myser, med blomsterkrans i håret.


Här är mamma och jag och mina 3 syskon.

Och du om du gör semlorna, så " måste" du kanske ha lite extra motion?



Det gäller att hålla i gång!


Här är också en lättare variant.

Ha det så gott alla och lev väl

KRAM // Nettan



 


1 kommentar:

  1. Wow, dom semlorna lät goda =). Jag har ätit massor av semlor i år, vilket jag aldrig gör annars. Har ju lite svårt för grädde men den går ju att skrapa bort. Och nu när vädret är på topp med riktiga vårkänslor så är det fantastiskt att ta långpromenader och traska bort en och annan kalori. Så dotterns ska flytta. Är det från Gryta då??? Kommer ihåg när hon flyttade dit, min syster bor ju alldeles i närheten. Själv bor jag nu granne med lasarettet, nära och bra. Men är ofta ute hos Per, sambon som numera får kallas särbo..... Konstigt det känns men det är ju mitt val. Förhoppningsvis kan vi bli sambo igen så småningom. Ha det gott. Vårkramar från mig!!! Ps.. hoppas din födelsedag blev fantastisk!!

    SvaraRadera