torsdag 5 april 2012

GLAD PÅSK!

Så har påsken kommit, och här i Jämtland snöar det för fullt!
Det gillas inte alls av mig, men säkert av många som
tycker om skidåkning och skoter,
Det går nog att åka ett tag till...

"Ät allt men inte jämt"

Vi som är viktopad, är det inte så svårt att tänka så.
Det ryms ju inte så mycket i våra små magsäckar, faktiskt
bara 1,5 -2 dl.
För övrigt äter jag alltid på en liten tallrik, för det är så,
i alla fall för mig, att ögat vill ha mer än magen.

I kväll så kanske jag sticker iväg till Blåkulla,
om vädret blir bra..
just nu snöar det här i Jämtland, och jag vill inte bli blöt,
så jag kanske stannar hemma med min "påskhare"..

Nu önskar jag er alla en riktigt
GLAD PÅSK!



Ha det gott och kram
Ge varandra en varm kram // Nettan











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar