tisdag 28 augusti 2012

Frost inatt

Har hösten kommit? Det har ju inte varit sommar ännu?
Sensommaren har den också försvunnit.?
I natt hade vi frost.. Vi la på ett lakan över våra blommor..



Vi var neröver till Nyköping och Stockholm, jag skulle
på ett årerbesök på Sophiahemmet, ( 2 årsbesiktning).

Där träffade jag både sköterskan, läkaren som opererade mig och dietisten.
Dom hade bara lovord att strö över mig.
Måste säga att det kändes bra.
Alla prover var bra, mitt BMI låg på 26.
lite skillnad mot för 2 år sen i maj, då mitt BMI låg på 36.
Mådde INTE bra då.


Här ser du själv skillnaden.
Det är min man Jakob och jag på båda bilderna.
Han har hela tiden stöttat mig.
Det har inte varit såå lätt hela tiden, har haft en del humörsvängningar,
när det inte har gått så bra för mig, men har HELA tiden tröstat mig.
TACK för det !!

**********************************************
Vi har börjat "Jagat" de vilda bären och svampen som vi har i skogarna.
Jakob har vait och plockat hjortron, som är så himla gott.

Jag har kokat en del, tar VÄLDIGT lite socker i, vi fryser in dom.
De här var de bären som var liiite hårda, dom kokar jag.
"Blötmyltan" fryser jag in direkt.

När vi var  i Sörmland, plockade vi en del gula kantareller.

Vi här uppe, måste till fjällen för att hitta dom.
först måste vi åka flera mil, sen gå lååångt. och då
kanske dom finns där..
Inte som du som bor neröver, bara att gå en liten bit, och DÄR är dom.

Här sitter jag i kantarellskogen utanför Nyköping.
Jag var ju tvungen att förvälla dom och frysa in, tills vi kunde frakta hem dom.
Inte alls dumt att hitta dom till vinten.
********************************************************
Vi var också ner för att min man och hans dotter Mia,
skulle springa Midnattsloppet.
Som går på söder i Stockholm.
Vi bodde hos henne, hon bor mitt i "gröten" där
loppet startade och där målgången var.
Så klart jag tittade på dom både från gatan ocg fönsterperspektiv.
Det gick bra för dom.

Här är dom, på väg att springa ut i loppet.
Själv springer jag inte alls, är inte min "grej"
Nej, jag tar mina promenader jag, brukar gå en timme ca 4-5 ggr/ vecka.

***************************************************
Du är väl med på slutspurten, att rösta på min bild?
Du får rösta varje dag, till den sista augusti.

Här kommer länken som du kan rösta, genom att tryck på länken
och sen trycka på RÖSTA. TACK <3 för din röst.


***************************************************
Lev väl.
KRAM // Nettan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar