torsdag 9 augusti 2012

Hemmagjord glass

Idag har jag gjort glass, utan glassmaskinen.
väldigt lätt att göra.


Jag började med att plocka fram 3 skålar.
En skål med 3 äggvitor
En skål med 3 äggulor
En skål med 3 dl vispgrädde
Tog också i en burk kesella.

Jag vipade var och en , till hårt skum,
sen vände  jag allt i en skål och tog i en burk kesella.
Enligt recptet skulle det vara lite kokos också.
Det hade inte jag hemma, så jag utesluter det.
hade i stället i hallon som jag hade i frysen.

Sen lade jag allt i en burk som jag kunde frysa in.
strödde på lite smultron som jag också hade i frysen!

prova du också, du måste inte följa receptet "slaviskt".
Ta det du har hemma det gjorde jag, smakade på smeten
den blev jättegod, då antar jag att den färdiga glassen
också blir god.

Ikväll blir det kolbullar, inte för att jag gillar dom så mycket,
det är som en tjockpannkaka med bacon i.
Min lilla magsäck, klarar inte det,
så jag ska hitta något annat att grilla..
Men det är en trevlig sysselsättning, med goda vänner.
Tycker att vi måste hitta på något trevligt. så ofta som möjligt.
" man har inte roligare, än vad man gör det till"

Du som vill, rösta gärna på min fågelunge!
Hela den här månaden ska vi rösta!



Här kommer länken, där du kan rösta!

Du får rösta varje dag, TACK för din röst <3
Ha det så gott, och lev väl !
Kram // Nettan








1 kommentar:

  1. Kolbulle är något jag riktigt längtar efter. Det gör vi varje år i rättvik och alltid lika gott. Förstår om din mage kanske inte uppskattar den kosten... Och den där glassen lät ju supersmarrig=) Ha det gott och självklart får du min röst!!! Kram

    SvaraRadera