lördag 6 april 2013

Carpaccio och våren

Carpaccio med oxfile. Carpaccio är tunt skivad oxfilé serverad med olivolja, parmesan, pinjenötter, ruccola, balsamvinäger samt salt och peppar.
Carpaccio är gott till förrätt
 
För min del tog jag ÄLGFILÉ.
Hade det i frysen, minst lika gott.
 
Till det blev det ett glas med rött vin.
 
Har haft lite "bloggtorka"
men jag kan ju berätta att vi just i dag har barnbarn
här under natten, dom är så pass stora,
så dom är ute och leker just nu.
Min kära man är ute i skidspåret, han brukar åka
ca 1,5 mil varje gång han är ute.
Vi har ganska mycket snö kvar ännu, så
än så långe går det bra att åka.
 
 
 
MEN JAG längtar efter att snön ska smälta!
Fast vi har fått liiite vår, såg se första tussilagon,
härom dagen, koltrasten har jag också sett.
 
 
Jag blir så glad, när det första vårblommorna kommer!!
VÄLKOMMEN VÅR!!
 
Ha det nu så gott kära du.
och lev väl!
KRAM // Nettan
 
 
 
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar