onsdag 10 april 2013

Hemmagjord glass och lite annat

Idag gjorde jag en glass, enkelt och gott.
Här kommer receptet på den:
5dl grädde vispas
1 burk kondenserad mjölk
1 dl turkisk yogurt
vaniljpulver eller vaniljstång (frön)
Vispa grädden, blanda i den kondenserade mjölken
och vaniljen.
Jag tog i mango ( mixad) och hallon
Frys i minst 5-6 timmar
 
Måste berätta om en föreläsning som jag var på i måndags och tisdags.
Jag blev väldigt inspirerad och peppad.
Den handlade om hälsa och att sköta om sin kropp och
sin själ.
En vän som jag har haft nu i ett par år, höll
den Mia Olsson. som har hemsidan
Gå in där och gilla sidan, så får du också
ta del i det som jag får av henne!
 
 
 
Här är jag och Mia, vi var och åt innan föreläsningen.
jag åt det här, men det blev så klar för mycket,
fick lämna potatisen, och såsen.
 
 
 
Vi har ett strålande väder, med sol och plusgrader på
dagarna, på natten är det ännu minusgrader.
 
Fast tycker nu, att jag vill ha Våååår .
Längtar efter värmen...
 
Ha det nu så gott alla,
och lev väl
Kram // Nettan
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar