lördag 7 juni 2014

Dessert

Hittade detta recept i "Kakburken " en grupp där jag är med i på FacebookSåg en härlig ide på efterrätt ❤️

Recept 
4-6 portioner

Mynta och flädermarinerade jordgubbar

1 liter jordgubbar
2-3 msk koncentrerad flädersaft
En näve mynta

Skölj, rensa och dela jordgubbarna i 1/2- 1/4 bitar. Skölj och hack myntan fint. Lägg mynta, jordgubbar och flädersaft i en skål och rör runt. Fördela jordgubbarna i burkarna. Fyll på med marinaden som blir över i skålen så att det täcker ca hälften av jordgubbarna. 

Krossa cookies, ca 1-2 st per burk och strö över. Vispa till sist vaniljvisp och fyll upp burkarna med den. Skruva fast locket och bind fast en sked, sen är det färdigt för picknick:).




Hittade också ett recept på pesto gjord på nässlor.

Pesto på nässlor

1 liter nässlor
1 vitlöksklyfta
2 msk mandel, skållad
1 dl riven parmesan
1-1½ dl olivolja
salt och svartpeppar

Förväll nässlorna i kokande vatten i 2-3 minuter, häl av vattnet och skölj nässlorna i kallt vatten. Krama ur så mycket vatten du kan. Mixa nässlor, mandel, vitlök och halva mängden olja. Rör sedan ner osten, salt och peppar. Späd med så mycket olja tills då får önskad konsistens.

Just nu regnar det som tusan ute, och åskan går för fullt!!
Men det gör inget , inne är det bra.
Tänkte gå ut och gå lite, men väntar nog ett tag!
Måste ju träna lite till Vårruset som går på måndag hör i Östersund ..

Jag har aldrig gått eller tävlat något överhuvutaget i hela mitt liv!
Men sedan jag gjorde min GBP operation, har jag fått tillbaka mitt liv, om du bara viste vad jag mår bra idag ! ❤️

Lev väl! 
Kram // Nettan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar