måndag 16 juni 2014

Diskrensning och disk

Minnet är väldigt bra, jag har fått instruktioner hur jag ska göra diskrensning på datorn.
Tycker att datorn har varit lite seg på sista tiden .
Pratade med en väninna om det.
Hon frågade om jag hade gjort diskrensning .
Det hade jag glömt!!




^^^^^^^^^^^^^^^^^^^*^^^^^^^
Vi har ju fått sommar här i Jämtland , men det kunde vara varmare.
I dag har vi haft det ganska blåsigt och bara 9 grader!

Men som du ser så tror jag djuren trivs bra ❤️

""""""""""""""""""""""""""""""""
Här ska du få ett gott recept på en skinkpaj!

Lchf paj
3 dl mandelmjöl
0,5 dl skalade sesamfrön
1 msk fiberhusk
1 tsk salt
40 g smör
1 ägg

Mixa mandelmjöl och sesamfrön i blender/mixer och blanda sedan ner resterande ingredienser och mixa till en deg. Tryck ut i pajform eller springform och nagga botten med gaffel, låt vila i kylskåp ca 30 min.
Grädda skalet i 175 g i ca 8 minuter tills skalet fått lite färg. Ta sedan ut och höj värmen till 200 gr.

Äggstanning
4 ägg
2 dl vispgrädde
salt, peppar

200 gram riven ost (jag tog gouda)
skinka (jag tog två nävar strimlad rökt skinka)

Blanda skinka och ost och lägg i skalet, häll stanningen över. Grädda i ca 40 minuter.

Ha det gott och lev väl ❤️
Kram //Nettan

1 kommentar:

  1. Var det vanskeligt att göra det?
    Fina bilder du bjuder på :D

    SvaraRadera