söndag 20 januari 2013

MINUS Åttahundratjugoen kilo

OTROLIGT att vi 17 stycken har gått ner så mycket.
Vi hade en träff på Törners kafé i Östersund.
Där en del av oss som är GBP opererade träffades för att byta
erfarenheter, och lämna tips och så. vi hade väldigt trevligt.


Upptäckte att inte alla blev med på bild, SYND!
Jag får vara mer uppmärksam nästa gång!

Jag skulle vilja dela med mig av en saker som jag använder istället för mjöl.

Jag har märkt att jag mer eller mindre inte tål
vetemjöl, efter min operation.?
Jag försöker därför att byta ut det mjölet mot annat.



Om du ska göra en dessertpaj av bär eller frukt.
Byt ut paj skalet av vetemjöl.
Mot Krossad mandel, torkade aprikoser och ägg som mixas
med lite vatten.



Sås av grädde eller créme fraich, baserat
på krossade tomater.



Om du ska göra Muffin och pannkakor.
gör en smet på ägg, philadelpiaost, eller en smet med dinkelmjöl



Om du ska baka bröd.
Ta råg mjöl, dinkelmjöl, quinoa mjöl eller bo vetemjöl.



Kokos istället för strö bröd.



Pizza:
Byt ut vetemjöl mot fiber husk eller sojamjöl.



Bullar:
Du kan prova mitt recept i ett tidigare inlägg.
Du kan också använda överbliven havregrynsgröt från frukosten.



Det här var en del tips och idéer som jag gör.

Hoppas du hittar lite tips och ideér som passar dig..

Ha det gott och lev väl, det gör jag.
KRAM // Nettan


BJUDER DIG PÅ EN SISTA BILD FÖR DENNA GÅNG.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar