lördag 26 januari 2013

Goda efterrätter

Här kommer ett recept på en glass som jag har

Vispade 3 äggvitor till hårt skum
Vispade 3 ägggulor, 1 burk kesella & lite citron
Vispade 3 dl grädde hårt
Blandade ihop alla burkar till en burk, innan jag hällde i formen hade jag i ca ½ dl riven cocos i botten på formen,
sen smeten hällde jag över och massor av hallon & blåbär som jag strödde över in i frysen klar o äta i kväll.
Inga färgtillsatser och Eämnen eller smakförstärkare i denna glass, går att äta o njuta en liten bit o ha gärna mer bär till.


Här kommer ett recept på Smoothie.
Frusna hallon
Grädde
Iskuber
Vaniljpulver
Mjölk
Creme fraiche

Här får du ett recept på ett gott knäckebröd, som jag bakar lite då och då..


Ett gott knäckebröd:
1dl. havregryn

1,5 dl sesamfrön

... 1,5 dl solrosfrön

2 dl vetemjöl


2 dl fint rågmjöl

1 tsk bakpulver

1 tsk salt

1 dl solrosolja 2 dl vatten

ugn 200 grader

Ha nu en fin helg, och du prova några av de här recepten.
KRAM // Nettan




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar