måndag 11 februari 2013

Goda "energikakor"

Det kan vara lite svårt med maten på vissa ställen.
Därför har jag alltid med mina egna "energikakor" som jag gjort.
Har du inte prövat dom?


1 dl kokos
1 dl pumpakärnor
1 dl solroskärnor
1 dl torkade blåbär
1 dl torkade tranbär
1 dl gojibär
2 dl havregryn
2 dl äggvitor
ev. lite honung
Jag tog också i en handfull hackade nötter.
Mixa allt i en matberedare till en kladdig massa
lägg smeten på en plåt med bakplåtspapper och platta ut, till en
fyrkantig platta.
grädda i 150 grader i 15 -20 minuter.
Sporra kakan, bryt i bitar när den svalnat något.

Ha det nu så gott, och du lev väl!


Nu vill jag har lite värme, längtar efter VÅÅÅREN !


Kram // Nettan

2 kommentarer:

  1. Trevlig blogg du har, här hittar man allt möjligt! Nu blev jag intresserad av energikakorna. Hur många blir det av en sats?
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      kul att du tittade in hos mig!
      Vet inte hur många kakor det blev, men dom ÄR goda !!
      Kram // Nettan

      Radera