lördag 5 april 2014

Gäster på middag ❤️

När vi ska ha gäster hemma på middag, vill jag gärna kunna förbereda middagen .
Jag vill ju gärna sitta med våra gäster under hela middagen! ❤️

Som förrätt tänkte vi ha en avokado med en räkröra .
Till det tar vi kantarell sås, och som vi har plockat själv .
Det är mycket prat om ekologiskt hit och dit!
Måste säga att här har vi så mycket ekologiskt som möjligt.
I dag t.ex.
Älg
Kantareller 
Potatis
Morötter 
Ska göra potatis och morötter i ugnen.
Efterrätt : har jag bakat muffins
( hjärtformat)
Med spritsad fluff på  ❤️
Första gången jag gjorde fluff och första gången jag spritsade !

Här kommer receptet på FLUFFET
Fluff
INGREDIENSER
 portioner/st.
3 dl grädde
200 gram godis



Grädde smaksatt med ditt favoritgodis. Kan användas som tillbehör till olika desserter eller som tårtfyllning eller som topping till muffins.


 
GÖR SÅ HÄR
1. Grädden värms i kastrull till nästan kokpunkten, får inte koka. Ta kastrullen från värmen och tillsätt din favoritgodis (se tips nedan)och låt den smälta under omrörning.
2. Låt sedan allt stå kallt i minst 6 timmar helst över natten så att det blir riktigt kallt. Vispa det sedan som vanlig grädde så blir den härligt fluffig.
3. Tips! Hårda karameller kan krossas i en plastpåse med en handuk runt och krossa med ex. hammare. Mjuka kan klippas/hackas sönder.
4. Förslag till godis: Marianne (chokladmint), Ahlgrens bilar, Gelehallon, Polly, Dumle.....

Mitt fluff var i frysen ca 1 timme,
Sen vispade jag upp det , spritsade sen, tycker själv att det blev bra.
Första gången  jag gjorde .
Första gången jag spritsade också!

"""""""""""""""""""""""""""""""""
Ha en skön helg!
Lev väl 
Kram// Nettan❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar