onsdag 7 mars 2012

Iso dieten

Som du vet har jag gjort en GBP operation, jag har gott
ner ca 30 kg.
Men de sista kilorna verkar som dom sitter "fast"

Det är jättesvårt med dom kilorna, så nu har jag beställt en bok om

Vad är isodieten?



Jag vet inte så mycket själv om det här.

Men när jag vet och har provat, så berättar jag mer för dig.

Här hittade jag ett recept på Blåbärspaj som såg gott ut .



Antal portioner:4
Ingredienser
1 dl hasselnötter1 dl pekannötter1 stägg0.5 mskfiberhusk2 mskvatten1 tsk flytande honung1 tsk kokosfett1 dl vispgrädde2 dl färska blåbär



 

Gör så här

1. Finhacka nötterna i en matberedare till ett fint ”mjöl”.
2. Blanda i ägg, fiberhusk, vatten och honung.
3. Låt svälla i cirka 10 minuter.
4. Smörj fyra portionsformar med kokosfett och fördela degen i dem.
5. Grädda i ugn på 200 grader i cirka 20 minuter. Låt pajerna svalna.
6. Vispa grädde och fördela på pajerna. Garnera med blåbär.


Nu väntar jag och väntar på att boken ska komma...


Tog med mig kameran för att fota lite.
(tog med och tog med, den är ALLTID med)

Det är så härlig tid nu som vi har framför oss.
LJUSET mina vänner LJUSET, så skön tid.
Jag bara älskar ljuset, våren och sen sommaren,
och den kommer ju också...
" sommar, sommar, sommar"

Ha det nu så gott, och lev väl
KRAM // Nettan












2 kommentarer:

  1. Vill gärna veta mer om den där dieten. Kram på dig! Du är så duktig!

    SvaraRadera
  2. Godmorgon Anette.
    Fina bilder det där.
    Här har det under kvällen och natten kommit ca 10 cm nysnö....
    Men det var inte oväntat :)

    Blåbärspajen såg god ut alltså...
    Men får inte tag i fiberhusk här.. Få se när vi far över gränsen :)
    Kram från mig :)

    SvaraRadera