måndag 12 mars 2012

LCHF Pizza

Liten pizza: 1 ägg 1 msk olja 2,5msk vatten 1,5 msk fiberhusk 0,5 krm bakpulver .salt ,oregano,basilika vitlökspulver efter behag. Vispa ägg och salt.Vispa i olja och vatten blanda kryddor,fiberhusk och bakpulver låt sväla i 5-10 min.Bred smeten på ett bakplåtspapper och grädda i 200 grader i 10 min .Valfri fyllning (jag hade svamp, mozarella skinka och gratängost)ställ ugnen på 225 grader tills pizzan fått en fin färg .


Tänkte visa lite bilder på före och efter min operation.

Här är en bild på mig ( den stora), tagen för några veckor sen.
De andra två är också jag, det översta mitt pass,
det andra mitt körkort.
Jag ska ju åka utomlands om en månad, undra om jag måste byta passet nu?
Den största bilden är för ganska precis 2 år sen.
Den översta efter 1 år efter op.
den längst ner 1,5 år efter.

Har ni märkt att VÅREN är kommen?
Här uppe i Jämtland har vi fortfarande mycket snö.
Men skatorna har börjat bygga bo, ett säkert vårtecken.




Nu väntar och väntar jag på att snön ska förvinna
och vårblommorna ska komma.



Har det nu så gott och lev väl
Kram // Nettan





2 kommentarer:

  1. Mmmm den pizzan lät inte helt fel. Hemmagjord är absolut bäst. Riktigt cool bild på skatan!!! Här är våren på väg, på riktigt... åtminstone med dagens temperatur i solen=)
    Ha det gott, kram

    SvaraRadera
  2. LCHF Pizzan såg riktigt god ut, den måste jag testa.
    Tack för tipset!!!

    SvaraRadera