lördag 25 januari 2014

Gott gotti gott gott!!







Tur att vi har massor av lingon i frysen! Den som spar han har!
Det är ju så bra med lingon hörde jag.


Det gillar jag, det är så jobbigt när det är kallt, går inte att göra så mycket då.

Min kära man bjöd mig på en väldigt god smoothie .
Vi har ju inte bara lingon i frysen.
Utan alla möjliga andra bär också.
Han gjorde en smoothie på :
Banan
Youghurt
Hallon
Blåbär
Lite jos
*******************************
Jag gjorde ett inlägg för ett tag sedan om FRÖKNÄCKE . 
Så gott.
Vi var bortbjuden på middag.
Istället för blommor hade jag med detta .

Det blev väldigt uppskattat.
Här kommer receptet i gen.


Fröknäcke 
1 plåt

¾ dl mandelmjöl
¾ dl solrosfrön
¾dl sesamfrön
¾ dl pumpafrön
¾ dl linfrön
1 msk fiberhusk
½ tsk salt
½ dl rapsolja
2 dl vatten, kokande

Garnering
flingsalt

GÖR SÅ HÄR

1. Sätt ugnen på 160 grader.

2. Blanda alla de torra ingredienserna i en bunke. Rör om ordentligt.

3. Tillsätt olja och det kokheta vattnet. Rör om ordentligt tills smeten blir geléaktig.

4. Kavla ut degen mellan två bakplåtspapper på en plåt, till en tunn kaka som täcker hela papperet. Ta bort det övre papperet och strö lite flingsalt över degen.

5. Grädda brödet mitt i ugnen i 60–75 min. Låt brödet svalna och bryt det sedan i bitar.

Prova du också att baka det här!
Så gott!

Kram //Nettan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar