onsdag 23 november 2011

Advents mys med gäster

Nu är det första advent i helgen,  oj vad det går fort!
Tycker inte det var så länge sen, sen sist.

Vi ska ha gäster här för att fira advent, tycker nog att vi
ska ta alla tillfällen att förgylla tillvaron, i novemer
vädret är ju inte det allra bästa och dessutom är det så himmla mörkt.

Tänkte jag kunde dela med mig av recepten på det jag ska
bjuda på.


Ost- och nötbollar

Ett paket ädelost (jag hade ett med 36%fett 200g)
Ett paket philedelphiaost (200g)
1 dl hackade valnötter (eller annan favorit)

Mosa ihop ostarna.  Rulla till bollar.  Rullar bollarna i nötterna.
Riktigt goda och festliga!


Jag har även köpt en liten skinka, till det ska vi ha mjukt tunnbröd
och risgrynsgröt.


Efter det måste det bli lite motion, tror jag...


Hoppas din helg blir trevlig, tänd många ljus
det behöver vi nu, det är bara ca en månad tills det vänder och
bli ljusare.

Ha det gott och lev väl
KRAM // Nettan



3 kommentarer:

  1. Jag har just letat recept efter de bollarna ;) Vi ska oxså ha lite kalas här till Helgen med Glögg bl.a och tillbehör.. Mannen fyller jämt :)

    SvaraRadera
  2. Åh vad gott det låter! Gillar verkligen valnötter och ost. Måste testa till lite varm glögg. Tack <3

    SvaraRadera
  3. Detta låter himla gott men är det så nytigt Anette???

    SvaraRadera